• קבוצת ווטסאפ חדשה!
  • רפורמה "צדק תחבורתי"
  • תגבור תדירות רכבות- חול המועד פסח
  • חניון גבעת התחמושת
  • חוק הארכת מועדים למגישים השגה ו/או ערר בגין חיוב מוגדל
  • עסקאות אשראי
  • נסיעות הדרכה
  • החזרי נסיעות בעקבות מלחמת "חרבות ברזל"
  • מידע כללי
לכל הדיווחים

נגישות

חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח–1998.
זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ומחויבותה של החברה בישראל לזכויות אלה, מושתתות על ההכרה בעקרון השוויון, על ההכרה בערך האדם שנברא בצלם ועל עקרון כבוד הבריות.
חוק זה מטרתו להגן על כבודו וחירותו של אדם עם מוגבלות, ולעגן את זכותו להשתתפות שוויונית ופעילה בחברה בכל תחומי החיים, וכן לתת מענה הולם לצרכיו המיוחדים באופן שיאפשר לו לחיות את חייו בעצמאות מרבית, בפרטיות ובכבוד, תוך מיצוי מלוא יכולתו.
בכפיר, נגישות היא דרך חיים ומובלת באופן יומיומי ע"י מנהלי הארגון ועובדיה.

הסדרי נגישות מבנים

הרכבת הקלה תוכננה בעצה אחת עם יועצי נגישות, על מנת להתאים את הרכבת, ככל הניתן, גם לנוסעים עם מוגבלויות שונות.
הרכבת נגישה עבור אנשים עם מוגבלות הן בערוצים הישירים והן בערוצים הדיגיטליים מתוך מטרה לסייע ולשפר את שילובם בחברה בדרך של כבוד, שוויון ועצמאות.


כפיר מעודדת תעסוקה שוויונית ומשלבת בין עובדיה עובדים עם מוגבלות ומאפשרת להם לעבוד ולהתפתח במגוון רחב של נושאים, כמו כן כפיר נמצאת בקשר עם עמותת הקלאב האוס ושק"ל.

נגישות בתחנה

תחנות - הכניסה לקרון הרכבת הינה פשוטה ובטיחותית הודות למפלס רציף התחנה אשר מותאם לגובה רצפת הקרון, באופן שמאפשר מעבר חלק ונוח לבעלי כיסאות גלגלים, כמו גם להורים עם עגלות ילדים וכדו',
בתחנות עצמן - ישנו מקום ייעודי עבור המתנת נוסעים עם כיסאות גלגלים / קלנועית.

לאורך התחנה מוצבים משטחי סימון לעיוורים הממוקמים אל מול אזור פתיחת הדלתות הכפולות ובכך מתאפשרת כניסה בטוחה לאותם נוסעים.


רכבת - בכל הקרונות ישנם מקום ייעודי לחגור את כיסא הגלגלים / קלנועית בצמוד לכיסאות המתקפלים (המקום מסומן בסמל הנגישות) בקרי הרכבת הקלה ישמחו לסייע ככל שניתן בעת עלייה / ירידה מהרכבת ובחגירת כיסא הגלגלים / קלנועית במקום הייעודי לכך בקרון הרכבת.


עמודי אחיזה - ישנם עמודי אחיזה לאורך הרכבת אשר מסומנים בצבע זוהר.
קלנועית לקרון הרכבת ניתן להיכנס עם - קלנועית מסוג A שרוחבה עד 75 ס"מ, אורכה עד 120 ס"מ ומשקל הכסא הינו עד 130 ק"ג, מורשית לנסיעה בתחבורה ציבורית, לרבות הרכבת הקלה.


כלבים - בקרון ניתן להסיע כלב נחיה המתלווה לבעל תעודת עיוור וכלב נחיה בתקופת אימון הלבוש אפודה עם הכיתוב: "כלב נחיה באימון" המאמן חייב בתשלום מלא.

מרכז שירות לקוחות נגיש

מרכז שירות הלקוחות ממוקם ביפו 97 , בניין כלל קומה 17, ירושלים,  ומאפשר קבלת שירות נגיש ללא המתנה בתור לאנשים עם מוגבלות.

במרכז השירות קיימת עמדה אשר תוכננה לתת שירות נגיש ומכילה בתוכה גם לולאת השראה.

נציגי שירות הלקוחות ומנהליה עוברים הדרכות והכשרות בהיבטי הנגישות השונים.
מטרת ההדרכות ליצור מודעות בקרב עובדי החברה לעקרון הנגישות ולהקנות להם כלים מעשיים למתן שירות נגיש.

  • מוקד טלפוני - המענה הקולי הונגש באופן המאפשר שמיעה רציפה ללא מוזיקת רקע ובשפה ברורה והמידע בו מתקבל בשלוש שפות (עברית אנגלית ערבית).
  • ניתן ליצור קשר עם שירות הלקוחות גם באמצעות מילוי טופס יצירת קשר.
  • או באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת- rachel_c@jnet-om.co.il בשעות פעילות המוקד הטלפוני בלבד (א-ה 07:00 – 20:00, שישי / ערב חג 07:00 – 13:00 מוצאי שבת חג כשעה לאחר יציאת השבת / חג עד 23:00).
  • אנשים עם מוגבלות זכאים, לקבל שירות ללא צורך להמתין בתור.
  • הזכאות תקפה גם למלווה של האדם עם המוגבלות בתנאי שהוא נמצא בתור למען וביחד עם האדם עם המוגבלות.
  • אזרחים ותיקים מעל גיל 80 ע"פ חוק אזרחים ותיקים.
  • בהתאם לס' 6ה' לתיקון לחוק שיווי זכויות האישה, תשי"א-1951 שלהלן, לבקשת אישה הרה, זכותה שלא להמתין בתור.
  • תינתן קדימות תורים לאדם עם מוגבלות ו/או לאזרח ותיק על פני אישה הרה.

נגישות אתר אינטרנט

מבוא

האינטרנט מהווה כיום את המאגר הגדול ביותר לחופש המידע עבור כלל המשתמשים ומשתמשים עם מוגבלויות בפרט. ככזה, אנו שמים חשיבות רבה במתן אפשרות שווה לאנשים עם מוגבלות לשימוש במידע המוצג באתר ולאפשר חווית גלישה טובה יותר.
אנו שואפים להבטיח כי השירותים הדיגיטליים יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות ועל כן הושקעו משאבים רבים להקל את השימוש באתר עבור אנשים עם מוגבלויות ככל האפשר מתוך אמונה כי לכל אדם מגיעה הזכות לחיות בשוויון כבוד נוחות ועצמאות.

 

מידע על נגישות האתר

  • אתר זה עומד בדרישות תקנות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג 2013.
  • התאמות הנגישות בוצעו עפ"י המלצות התקן הישראלי (ת"י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך WCAG2.0 הבינלאומי.
  • הבדיקות נבחנו לתאימות הגבוהה ביותר עבור דפדפן כרום.
  • האתר מספק מבנה סמנטי עבור טכנולוגיות מסייעות ותמיכה בדפוס השימוש המקובל להפעלה עם מקלדת בעזרת מקשי החיצים, Enter ו- Esc ליציאה מתפריטים וחלונות.
  • מותאם לתצוגה בדפדפנים הנפוצים ולשימוש בטלפון הסלואלרי.
  • לשם קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים לשימוש בתוכנת NVDA העדכנית ביותר.
  • מסמכים או סרטוני וידאו שעלו לאתר לפני אוקטובר 2017 ייתכן שלא נגישים באופן מלא. במידה שנתקלתם במסמך כזה או בסרטון, תוכלו לפנות לרכזת נגישות של החברה ואנחנו נדאג להנגיש לכם את המידע.
  • מסירת מידע בפורמט נגיש - החברה מעמידה עבור לקוחותיה אפשרות לקבלת מידע בפורמטים נגישים. מסירת המידע הינה ללא עלות ומיועדת עבור אנשים עם מוגבלות. לפניות ומידע בנושא נגישות ניתן ליצור קשר עם רכז הנגישות של החברה שפרטיו מופיעים בהמשך ההצהרה.

 

הבהרה

חרף מאמצנו לאפשר גלישה באתר נגיש עבור כל דפי האתר,יתכן ויתגלו דפים באתר שטרם הונגשו, או שטרם נמצא הפתרון הטכנולוגי המתאים .
אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר, ככל האפשר, וזאת מתוך אמונה ומחויבות מוסרית לאפשר שימוש באתר לכלל האוכלוסייה לרבות אנשים עם מוגבלויות .

 

יצירת קשר ומשוב

אנו מקדמים בברכה משוב מהמשתמשים שלנו. אם במהלך הגלישה באתר נתקלתם בבעיה מיוחדת בנושא הנגישות
נשמח לקבלת משוב באמצעות מילוי טופס יצירת קשר.

 

פרטי רכז/ת נגישות בחברה:

שם: רחלי כהן
מייל: rachel_c@jnet-om.co.il
ניתן ליצור קשר באמצעות מילוי טופס יצירת קשר.