• קבוצת ווטסאפ חדשה!
  • רפורמה "צדק תחבורתי"
  • תגבור תדירות רכבות- חול המועד פסח
  • חניון גבעת התחמושת
  • חוק הארכת מועדים למגישים השגה ו/או ערר בגין חיוב מוגדל
  • עסקאות אשראי
  • נסיעות הדרכה
  • החזרי נסיעות בעקבות מלחמת "חרבות ברזל"
  • מידע כללי
לכל הדיווחים

אמנת השירות

רקע כללי

חברת כפיר זכתה במכרז להפעלה ותחזוקה הרכבת הקלה בקו האדום. בעתיד גם בהארכת הקו האדום ובהפעלה ותחזוקת הקו הירוק.

החברה מונה כ-300 עובדים ביניהם: נהגי רכבות, טכנאים, עובדי תחזוקה, בקרה ושליטה.


אורך הקו 13.8 ק"מ ולאורכו 23 תחנות נוסעים.
מסלול הקו האדום מפסגת זאב בצפון העיר ועד הר הרצל בדרום דרך רחוב יפו שבמרכז העיר

מידע לציבור

מעת לעת חברת כפיר תפרסם לציבור הנוסעים עדכונים אודות לוח הזמנים של הרכבת הקלה.
 שינויים מתוכננים בשגרת לוח הזמנים יפורסמו לציבור לפחות 14 ימים טרם החלתם בפועל, שינויים הנובעים מאירועים שאינם מתוכננים יפורסמו מוקדם ככל הניתן.

מידע בדבר שינויים ועדכונים בלוח הזמנים של הרכבת הקלה ניתן לקבל באמצעות:
אתר האינטרנט של החברה, בתחנות הנוסעים, בפייסבוק ובמוקד שירות הלקוחות של החברה.

סוגי כרטיסים ואופן רכישתם

לנוחיותכם הצבנו בכל אחת מתחנות הרכבת הקלה 2-5 מכונות תשלום אוטומטיות הממוקמות לפחות אחת בכל רציף.

במכונות אלו תוכלו לרכוש כרטיסים חד פעמיים מנייר לנסיעה בודדת ברכבת וכן לטעון את כרטיס הרב-קו שברשותכם.
רכישת והטענת הכרטיסים במכונה מתאפשרת הן באמצעות כרטיסי אשראי והן באמצעות תשלום במזומן בשטרות או במטבעות.

חובת התיקוף של כרטיס הנסיעה

כרטיס הנסיעה מקנה לבעליו את הזכות לנסיעה בין תחנות הקו האדום בירושלים.

הנסיעה בישיבה תתאפשר בהתאם לכמות הנוסעים ברכבת ואיננה זכות הנכללת בכרטיס הנסיעה.
עפ"י פקודת מסילות הברזל, תשע"ה ,2011 סעיף 16 כלל הנוסעים מחויבים לרכוש כרטיס נסיעה מתאים ולתקפו טרם עלייתו לרכבת.
בכל תחנת רכבת ישנן עמדות לרכישת כרטיס נסיעה (באשראי או במזומן). בתוך הרכבת עצמה קיימות עמדות בהן יש לבצע תיקוף של הכרטיס.
חלה חובה לבצע תיקוף של כל סוגי הכרטיסים, כולל הסדרי נסיעה תקופתיים, בכל נסיעה.
הרכבת הקלה פועלת תחת ההגדרה של "מערכת פתוחה" בסיס השיטה מושתת על מתן אמון בנוסעים, שרכשו כרטיס נסיעה ותיקפו אותו באופן עצמאי טרם עלייתם לרכבת.
הנוסעים מתבקשים לשמור את כרטיס הנסיעה המתוקף לצורך ביקורת עד לירידה מהרכבת בתום הנסיעה.
יודגש כי לא ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה בתוך קרונות הרכבת אלא רק בעמדות ייעודיות בתחנות.
מעת לעת מתבצעות ביקורות כרטיסים על ידי "פקידי הרכבת" שהינם נציגים מוסמכים של חברת כפיר (ראה פירוט בפרק התנהלות ברכבת ובתחנות הקו האדום).
בהתאם להוראות החוק, עפ"י תקנות מסילת הברזל, תשע"ב 2012 סעיף 14 חובה על כלל הנוסעים להציג בפני "פקיד הרכבת" את כרטיס הנסיעה במידה והתבקשו לעשות כך על ידיו.
נוסעים שלא ביצעו תיקוף לכרטיס, יחויבו בחיוב מוגדל, שפירושו: מחיר נסיעה מלא בתוספת קנס כספי של ₪ 180 על פי הוראות החוק.
הנוסעים יהיו רשאים לערער על הקנס בתחילה מול חברת כפיר ואחר כך אל מול הועדה במשרד התחבורה בהתאם לפקודת מסילת הברזל, סעיף 4.
בהתאם לחוק הארכת מועדים למגישים השגה ו/או ערר בגין חיוב מוגדל,
במידה והיום האחרון להגשה יוצא בין התאריכים 7.10.23-7.1.2024, ישנה הארכה של חודשיים להגשה.
לתשומת ליבכם, תהליך ספירת המועד הינו חודשיים מהיום האחרון שבמועד המקורי.

ערוצי התקשרות

זכותם של כלל הנוסעים לפנות לחברת כפיר באמצעי ההתקשרות השונים במטרה להביע את דעתם, להציג את בקשתם, המלצתם או תלונתם בנוגע לשירותים הניתנים על ידי החברה.
 חברת כפיר מתחייבת לענות בכתב תוך 7 ימי עסקים במידה ואין צורך בבדיקה, או 10 ימי עסקים מיום הפנייה, במידה ויש צורך בבדיקה, לכל פנייה שהוגשה לה בכתב על ידי נוסעים.

ערוץ התקשורת פרטים
מרכז שירות הלקוחות

מרכז השירות של כפיר הרכבת הקלה בירושלים הינו חדשני, מרווח ונגיש, והוא ממוקם יפו 97 בניין כלל, קומה 17.
נציגי מרכז השירות ישמחו לסייע ולתת מענה בין השאר בתחומים הבאים:

• מידע מפורט על מסלול הקו, שעות פעילות, לוחות זמנים ועוד.
• מידע על תעריפי הנסיעה וההנחות לזכאים.
• רכישת כרטיסים לנסיעה ברכבת הקלה.
• הנפקת כרטיסי רב-קו ועדכון הפרופילים בכרטיס.
• טיפול בכרטיסים פגומים וחידוש כרטיסים במקרה של אובדן או גניבה.
• טיפול באבדות ומציאות.

 

כתובת מרכז השירות:
יפו 97 בניין כלל, קומה 17.

מוקד שירות טלפוני

בכל שאלה או בעיה ניתן לפנות למוקד בטלפון:
2779*

השירות הטלפוני כולל מערכת מענה קולי וצוות נציגי שירות מיומנים אשר באמצעותם תוכלו לקבל מידע מפורט ושירות במגוון נושאים כגון: תוואי המסלול, מיקום התחנות, תעריפי הנסיעה, לוחות הזמנים, נקודות רכישת והנפקת כרטיסים, עדכונים שוטפים בזמן אמת ועוד.

 

שעות פעילות המוקד הטלפוני:
בימים א'-ה': 7:00-20:00
בימי ו' וערבי חג: 7:00-13:00
בצאת השבת/החג: כשעה לאחר צאת השבת/החג ועד השעה 23:00.

משלוח דואר כתובת: כפיר רכבת קלה
ת.ד 44465 שדרות משה דיין 106
פסגת זאב - ירושלים
אתר אנטרנט חברת כפיר מתפעלת באופן שוטף את אתר האינטרנט בו ניתן לקבל את כלל המידע ולהגיש פנייה לשירות הלקוחות באמצעות טופס מקוון.
קישור לאתר האינטרנט: www.cfir.co.il

מדיה חברתית חשבון ה– Facebook של החברה

התנהגות ברכבת ובתחנות

כלל הנוסעים ברכבת הקלה נדרשים להתנהגות מכבדת כלפי שאר הנוסעים בתחנות ובקרונות. אין להפלות בין ציבור המשתמשים בשירותי הרכבת הקלה על רקע דת, גזע ומין.
 חל איסור להשתמש בשפה פוגענית, להתנהג באופן אגרסיבי או מגונה כלפי שאר הנוסעים ברכבת.
"נותנים זכות ישיבה" – מאפשרים לנוסעים מבוגרים, לנשים בהריון, להורים עם ילדים ולנוסעים בעלי מוגבלויות קדימות בישיבה.
נהוג שבעת עצירת הרכבת בתחנה "קודם יוצאים ורק אחר כך נכנסים", יש לאפשר לנוסעים המבקשים לרדת מהרכבת לעשות זאת ורק לאחר מכן להיכנס לרכבת.
עפ"י תקנות מסילת הברזל, תשע"ב ,2012 סעיף 15ב, הנסיעה בקרונות הרכבת מחייבת לבוש מלא.
נסיעה תחת השפעת אלכוהול או סמים אסורה בהחלט. העישון בקרונות ובשטח התחנות אסור בהחלט.
עפ"י תקנות מסילת הברזל, תשע"ב ,2012 סעיף 17 יש להימנע מגרימת רעש לסובבים ובכלל זה חל איסור על השמעת מוזיקה, אלא באמצעות אוזניות אישיות.
אין להניח רגליים על המושבים, יש לשמור על הניקיון בקרונות וברחבי התחנות, ביצוע כתובות גרפיטי אסור בהחלט.
אין לשכב על הספסלים או על רצפת הקרון.
חל איסור לפגיעה בשלמות הציוד ורכוש התחנות והרכבת.
חל איסור לתלות מודעות, שלטים וכרזות בכלל זה חלוקת עלונים בקרונות ובתחנות.
עפ"י תקנות מסילת הברזל, תשע"ב 2012 סעיף ,9 אין לעשות שימוש ללא צורך במתקני החירום שברכבת: מטפי כיבוי אש, ידיות עצירת חירום וכו', בקרונות ובשטח התחנות.
עפ"י פקודת מסילת הברזל, סעיף 16 חל איסור למכור מוצרים בתחנות ו/או בתוך הרכבת עצמה.
יש לשמור ולכבד את שאר נוסעי הרכבת כמו גם את פרטיותם ולפיכך אנו מבקשים להימנע ממעשים שעלולים להתפרש ע"י שאר הנוסעים כהפרעה לרבות שיחות בקול רם, בקשות למתן כסף בעבור תרומה או קיבוץ נדבות.

 נוסעים שעוברים על הנחיות אלו ומפרים את הסדר הציבורי ו/או הפוגעים בבטיחות הנוסעים והנסיעה, יורחקו משטח הרכבת ותוגש כנגדם תלונה במשטרת ישראל.

החובה להישמע לפקיד הרכבת

"פקיד הרכבת" הינו עובד חברת כפיר: לובש מדי רכבת, בעל תג עובד ותעודה מזהה.
תפקידו של "פקיד הרכבת" הינו בראש ובראשונה לסייע לכם, הנוסעים, במידת הצורך.
אנו מזמינים אתכם לפנות אליו בכל שאלה, בקשה ואף במצוקה ולהסתייע בו במידת הצורך.
"פקידי הרכבת" הם לשירותכם! בנוסף תפקידו לוודא שמירה על הסדר ולאכוף את החוקים.
עפ"י תקנות מסילת הברזל, תשע"ב 2012 סעיף 14 התקנה מעניקה סמכויות ל"פקיד הרכבת" בהן הוצאת אדם משטחי התחנה או מהרכבת על פי שיקול דעתו, שמירה על סדר ותקינות ההפעלה של הרכבת הקלה ועוד.
חובתם של הנוסעים הנמצאים בשטח התחנות והרכבת להישמע ולציית להוראות "פקידי הרכבת", לרבות להזדהות בפניו במידה והם נדרשים לכך

נגישות לנוסעים עם מוגבלויות

תחנות - הכניסה לקרון הרכבת הינה פשוטה ובטיחותית הודות למפלס רציף התחנה אשר מותאם לגובה רצפת הקרון, באופן שמאפשר מעבר חלק ונוח לבעלי כיסאות גלגלים, כמו גם להורים עם עגלות ילדים וכדו',
בתחנות עצמן - ישנו מקום ייעודי עבור המתנת נוסעים עם כיסאות גלגלים / קלנועית.

לאורך התחנה מוצבים משטחי סימון לעיוורים הממוקמים אל מול אזור פתיחת הדלתות הכפולות ובכך מתאפשרת כניסה בטוחה לאותם נוסעים.


רכבת - בכל הקרונות ישנם מקום ייעודי לחגור את כיסא הגלגלים / קלנועית בצמוד לכיסאות המתקפלים (המקום מסומן בסמל הנגישות) בקרי הרכבת הקלה ישמחו לסייע ככל שניתן בעת עלייה / ירידה מהרכבת ובחגירת כיסא הגלגלים / קלנועית במקום הייעודי לכך בקרון הרכבת.

כיסאות גלגלים וקלנועיות לאנשים עם מוגבלויות

הכניסה לקרונות הרכבת קלה ובטוחה לאור העובדה שמפלס גובה הרציף מקביל למפלס גובה רצפת הקרון.
נוסעים הנעזרים בכיסאות גלגלים או בקלנועית יכולים לעבור בקלות, בנוחות ובבטיחות בין הקרון לרציף ולהיפך.
כול סוגי כסאות הגלגלים מותרים לכניסה לקרונות הרכבת.
הכניסה עם קלנועית מוגבלת לקלנועית מסוג A בלבד שרוחבה עד 75 ס"מ, אורכה עד 120 ס"מ ומשקלה נטו אינו עולה על 130 ק"ג.
למען הסר ספק, "קלנועית" משמעה רכב מנועי חשמלי, בעל היגוי באמצעות כידון או מוט היגוי, שמהירות נסיעתו המקסימאלית לא עולה על 12 קמ"ש והמיועד לנהיגת אדם אחד בלבד.
בתוך קרונות הרכבת מסומנים אזורים המיועדים לישיבה עבור אנשים הנעזרים בכיסאות גלגלים או קלנועיות.

עגלות ילדים

ניתן לעלות לקרונות הרכבת הקלה גם עם עגלת ילדים פתוחה.


בזכות העובדה שמפלס הרציף בתחנות תואם לגובה רצפת הרכבת, הכניסה אליה הופכת להיות קלה, נוחה ובטוחה עבור עגלות ילדים.
עגלות הילדים פטורות מתשלום נוסף.

כניסה עם אופניים וקורקינט

עפ"י הנחיות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, סעיף 6.5 הכניסה לרכבת עם אופניים או קורקינט אפשרית לאורך כל שעות הפעילות רק כאשר הם מקופלים.
חל איסור על הכנסת אופניים או קורקינט שאינם ניתנים לקיפול לתוך הרכבת.
חל איסור על הכנסת אופניים או קורקינט לרכבת אשר הותקנו עליהם מתקנים נלווים כגון ארגז אחסון, כיסא וכו'.
בסמכותו של "פקיד הרכבת" לאסור עלייה לרכבת עם אופניים או קורקינט או להורות לנוסעים להוריד את אופניהם או הקורקינט שלהם מהרכבת בתחנה הקרובה אם הם אינם עומדים בדרישות הנ"ל.
בשל הסכנה יודגש כי חל איסור מוחלט לרכוב על אופנים בשטח התחנה ו/או בתוך הרכבת.

בעלי חיים

פ"י תקנות מסילת הברזל, תשע"ב 2012 סעיף 18א, ניתן לנסוע עם בעלי חיים ברכבת הקלה ובלבד שהוא בגודל המאפשר להניחו על ברכי בעליו או שבעליו מחזיק אותו בידיו.
כלבים מחויבים במחסום פה וברצועה.
בעלי חיים אחרים חייבים להיות בתוך תיבה או סל באופן המונע מהם אפשרות פגיעה או הטרדה של שאר הנוסעים ברכבת.


יודגש כי כלב נחיה המתלווה לאדם עיוור וכן כלב נחיה בתקופת אימון הלבוש אפודה עם הכיתוב "כלב נחיה באימון", קשור ברצועה, מורשה להיכנס לרכבת הקלה.

כבודת נוסעים

עפ"י תקנות מסילת הברזל, תשע"ב 2012 סעיף 19א, נוסעים ברכבת הקלה מורשים לשאת עימם כבודה ללא צורך בתשלום נוסף.
הכבודה תועמד ככל הניתן במקום המיועד לכך או בצמוד לדופן הקרון, או באין אפשרות כאמור, בצמוד לבעליה.
בכל מקרה הכבודה לא תועמד במקום אשר מפריע לנוסעים, לנהג או ל"פקידי הרכבת".
חל איסור על העלאת כבודה לרכבת אם יש בה בכדי לגרום הפרעה או נזק לנוסעים או לרכוש בכלל זה לגרום ללכלוך או להפיץ ריחות רעים.

אבדות ומציאות

טרם עזיבת קרון הרכבת וודאו שלא שכחתם לקחת אתכם פרטי ציוד אישי וכבודה.
כבודת נוסעים, שאותרה ללא בעלים, מועברת למוקד אבדות ומציאות אשר נמצא במרכז שירות הלקוחות של חברת כפיר (פירוט בערוצי התקשרות, מרכז שירות הלקוחות).
חברת כפיר אינה אחראית על אבדות שנמצאות ברכבת. חפץ שישנו לגביו חשש שהוא שעלול לסכן את הציבור יושמד ע"י כוחות הביטחון.
תיאור פיזי של הכבודה יחד עם פרטי מקום איתורה מוזנים למערכת המידע של חברת כפיר במטרה להקל על בעלי האבדה לאתרה.
ככל שניתן לזהות את בעל האבדה עובדי החברה ינסו ליזום פנייה ישירה לבעל האבדה במטרה להשיבה לבעליו.
במידה ולא ניתן לשייך את האבדה לבעליה היא תישמר במחסן אבדות ומציאות לפרק זמן של עד ארבעה חודשים ותימסר בתקופה זו למבקש שימסור סימנים בהתאם לחוק השבת אבדה תשל"ג – 1973 סעיף 6. בחלוף תקופה זו, ובמידה ולא תידרש על ידי בעליה חזרה, היא לא תישמר במחסן "אבדות ומציאות" ותטופל בהתאם לחוק ונהלי חברת כפיר המותאמים לחוק השבת אבדה, תשל"ג – 1973 סעיף 4.
במידה ונוסעים איבדו כבודה מומלץ ליצור קשר עם מרכז שירות הלקוחות של החברה באמצעות הקישור טופס דיווח על אבדה.

בטיחות

אנו בחברת כפיר, שמים בראש סדר העדיפות שלנו את הדאגה לבטיחותם וביטחונם של כל הנוסעים ברכבת הקלה ומשתמשי הדרך.
חשוב לנו שתגיעו ליעדכם בשלום וללא אירועים בטיחותיים במהלך הנסיעה או בסביבת התחנות והמסילות.
לכן, אנו מפעילים צוותים רבים אשר שומרים לילות כימים על בטיחות הרכבות, התחנות והמסילות.
מרחק הבלימה של הרכבת הקלה גדול יותר בהשוואה לכלי רכב אחרים, ובניגוד לכלי רכב אחרים הרכבת הקלה אינה יכולה לסטות ממסלולה היות והיא נעה על גבי מסילות.
בשטח התחנות ובקרונות הרכבת נמצאים הוראות בטיחות ברורות.
נצלו את זמן ההמתנה לרכבת או את זמן הנסיעה לקריאת ההוראות.

הנחיות בטיחות להולכי הרגל, רוכבי האופניים ולממתינים בתחנות הרכבת הקלה

על מנת שכולנו נהנה מהיתרונות הרבים של הרכבת הקלה חשוב לשמור על מספר כללי בטיחות מרכזיים:

בקרבת מסילות הרכבת - עצור, הבט והקשב.
יש לשים לב לתנועת הרכבות משני הכיוונים. הקשב היטב לרחשי הרכבת, לפעמון ולצופר ההתראה. בהליכתך סמוך לתוואי המסילות ובתחנות. המנע משימוש בטלפון נייד ובמסיחי דעת אחרים.

  • את פסי הרכבת חוצים בקו ישיר בלבד ורק לאחר שווידאת שאין רכבת מתקרבת. אסור לעבור את גידור הבטיחות הקיים בסמוך למסילות. שימוש בטלפון נייד ושמיעת מוזיקה מסיח את הדעת! הימנעו משימוש בהם בקרבת המסילות ובתחנות.
  • אסור בתכלית האיסור לנסות ולעבור בין שני קרונות הרכבת.
  • חל איסור מוחלט לחצות את פסי הרכבת, כאשר הרכבת בתחנה לא מלפנים ולא מאחור.
  • אין לשבת על שפת הרציף.
  • תחום המסילות מיועד לרכבת הקלה בלבד, כניסה לתחום זה מסוכנת! אסור לעמוד או ללכת בתחום המסילות ואין לנוע עליהן באמצעות אופנים, קורקינט או כל כלי רכב אחר. רכיבה על פסי הרכבת אסורה; היא מסוכנת לרוכבים, לרכבת ולנוסעים בה.
  • בתחנה - יש להמתין מאחורי קו הבטיחות ואין לחצותו לפני שהרכבת עוצרת עצירה מוחלטת.

הנחיות בטיחות לנהגים בסביבת הרכבת הקלה

  • חל איסור על כניסה של רכבים לצומת שאינו פנוי על מנת שלא לחסום את הצומת כשאור הרמזור מתחלף, ולהפריע לתנועת הרכבת הקלה.
  • בצמתים מרומזרים, כאשר הרמזור אדום, עוצרים לפני קו העצירה.
  • לעולם אל תעצור את רכבך על גבי רצועת פסי הרכבת!
  • בשום מקרה אל תחנה או תשאיר רכב על גבי המסילות, גם למשך זמן קצר.
  • מערכת החשמל העילית של הרכבת, מוזנת במתח גבוה, היו ערניים לסכנת ההתחשמלות.

הנחיות בטיחות לנוסעים בקרונות הרכבת הקלה

  • חל איסור מוחלט לנסות ולעבור דרך הדלתות בעת סגירתן.
  • אין לנסות ולהחזיק דלתות בעת סגירתן.
  • אין להישען על הדלתות בזמן הנסיעה.
  • אין להפריע או להסיח את דעתו של נהג הרכבת! במצב סכנה בלבד יש להפעיל את לחצן קריאת החירום על מנת לדבר עם נהג הרכבת.
  • בזמן נסיעה בעמידה ועל מנת למנוע נפילה יש לאחוז באמצעי האחיזה ברכבת.

התחייבות חברת כפיר לשמירה על בטיחות

  • הקמת ותחזוקת מערכת מתקדמת לניהול הבטיחות ושאיפה לשיפור מתמיד ברמת הבטיחות.
  • להטמיע את הוראות ונהלי הבטיחות בכלל גופי הארגון.
  • להקים ולתחזק מערכת בקרה עצמית לבחינת יישום נכון ואפקטיבי של תהליכי הבטיחות.
  • לשמור על כשירות הנהגים וכל המעורבים בהפעלת ותחזוקת הרכבת.
  • לבצע את הוראות מנהל המסילה בנושאי בטיחות ותחזוקה של הרכבת ולעמוד בכל התקנות והתקנים הנדרשים.
  • לבצע תחקירים של תאונות ואירועים בטיחותיים על מנת להעלות ולשפר את רמת הבטיחות.